fbpx
Ambalaje Horeca

Ambalaje Horeca

Cele mai importante funcții pe care le îndeplinește un ambalaj

Ambalaje destinate brutăriilor, patiseriilor și cofetăriilor.
Ambalaje din hârtie

Așa cum știm deja cu toții ambalajul a fost creat inițial cu scopul de a împacheta produsele pentru ca acestea să se păstreze în condiții bune și pentru a putea fi transportate în siguranță acolo unde avem nevoie. De-a lungul timpului, scopul în esență a rămas același, însă funcțiile pe care le poate îndeplini ambalajul s-au extins. Acum ambalajul poate fi folosit în mai multe moduri, de exemplu, pentru a promova brandul și a informa clienții despre anumite date de contact, o campanie în desfășurare, donații, etc.

Prima și cea mai importană funcție pe care o îndeplinește un ambalaj este funcția de protecție și conservare. Orice produs am vinde, fie el alimentar sau nealimentar, acesta are nevoie de protecție împotriva mizeriei, prafului, mucegaiului, căzăturilor, lichidelor care ar putea să deterioreze produsul etc. În special atunci când livrăm produse protecția acestora este esențială și trebuie făcută cu atenție. Niciunui consumator nu i-ar conveni să primească produse sparte, crăpate, pătate sau deteriorate, din cauză că acestea nu au fost protejate corespunzător sau materialul utilizat pentru protecția produselor nu a fost de bună calitate. Așadar, nu este de ajuns să utilizăm doar un material de protecție, ci să fie și de calitate acest material, altfel riscăm să punem în pericol atât produsele pe care ne dorim să le livrăm cât și calitatea serviciilor pe care le oferim.

Funcția de manevrare reprezintă un aspect foarte important deoarece aceasta asigură o relație bună cu fiecare consumator în parte. Este esențial ca fiecare consumator să lucreze cu ușurință cu ambalajul, să îl poată deschide rapid și transporta oriunde are nevoie. Așadar, pentru fiecare produs avem nevoie de un ambalaj corespunzător, în funcție de categoria de produs, dar și de nevoile consumatorilor. De exemplu, prezența unor mânere vor facilita manevrarea cu ușurință a produsului, acesta fiind mult mai ușor de prins cu mâna, în cazul în care vorbim despre un produs cu o greutate mai mică sau cu ajutorul unui utilaj, în cazul în care este vorba despre un produs cu o greutate mare.

Cu siguranță ați auzit deja expresia „ambalajul vinde”, ei bine, ceea ce îl face să vândă este felul în care arată acel ambalaj, aspectul, culorile, forma, imprimeul, etc. Astfel, putem spune că ambalajul îndeplinește cu succes funcția de identitate. Un ambalaj poate fi personalizat cu ușurință, utilizând culorile brandului și a mărcii sau putem opta pentru un anumit model care cu siguranță ne va scoate din anonimat și ne va plasa înaintea competitorilor. Un ambalaj de calitate, cu un model unic, va atrage atenția consumatorilor și îi va convinge să cumpere produsul.

Este foarte important ca ambalajul să comunice ceva. Indiferent dacă este vorba despre câteva date de contact despre o firmă, informații despre ingredientele unui produs, o campanie în desfășurare, etc. Așadar, ambalajul mai îndeplinește o funcție, aceea de comunicare. Această funcție este foarte importantă și de actualitate și reprezintă un mijloc foarte bun de promovare. Este de ajuns ca pe o pungă din hârtie pe care o folosim pentru a pune fursecurile, covrigii sau alte produse de patiserie să punem logo-ul firmei noastre împreună cu o adresă și un număr de telefon și deja am atras atenția clienților și cu siguranță ne vor ține minte numele și adresa! În cazul în care dețineți un fast food sau un restaurant puteți alege să puneți logo-ul firmei sau un element care să ilustreze foarte bine domeniul de activitate pe o caserolă din polistiren meniu. Făcând acest lucru le veți atrage atenția consumatorilor și veți reuși să vă diferențiați de ceilalți competitori.

În continuare vă voi oferi câteva exemple de ambalaje care sper că vă vor ajuta în alegerea unui ambalaj calitativ, rezistent, ușor de manevrat, care comunică acel ceva despre firma și produsele dumneavoastră, dar și despre atenția pe care le-o acordați consumatorilor.

Paharele din carton pentru băuturi calde și reci sunt cea mai bună opțiune atunci când vă doriți să le oferiți consumatorilor o băutură bună care să se păstreze într-un ambalaj rezistent, fără să se descompună sau să se rupă din cauza lichidului. Pentru a le oferi consumatorilor o experiență completă puteți să le dați și un capac pentru ca băutura să se mențină caldă și pentru a preveni stropirea și scurgerea lichidului. Cu ajutorul celor două ambalaje servirea va fi una ireproșabilă.

Dacă alegeți să folosiți un platou din plastic oval negru cu capac transparent, în locul unui platou simplu, fără capac, arătați faptul că vă preocupă modul în care este împachetată, păstrată și servită mâncarea. Acest platou este mult mai rezistent, prezintă un aspect diferit dar și o formă diferită și puteți personaliza cu ușurință acest ambalaj pentru a vă diferenția de competitori.

Un alt exemplu de ambalaj care îndeplinește toate funcțile prezentate mai sus este suportul pentru 2 sau 4 pahare din carton. Acesta este un ambalaj rezistent și calitativ care poate fi manevrat cu ușurință, îi protejează pe consumatori din a nu vărsa băutura fierbinte pe ei, fiind foarte bine fixate în acest suport, are un aspect plăcut și poate fi personalizat cu ușurință. Dacă dețineți o cafenea sau un butic de cafea trebuie neapărat să cumpărați acest suport pentru cafea din carton deoarece le veți atrage atenția clienților iar aceștia vor fi plăcut surprinși.

131409711_418173662875791_9014682244440075649_n

Distribuie acest articol

Share on facebook